• Britta Glimmerveen

GROWTH TIP VOOR FACEBOOK ADS

Bijgewerkt op: 29 mei 2020

Verspil niet langer je geld bij een retargeting campagne aan bezoekers die snel weer weggingen, verkeerd klikte of gewoon niet geïnteresseerd waren. Binnen 1 minuut filter je voortaan alle bouncers en ongeïnteresseerde bezoekers op je website uit al je Facebook retagering ads.


Wat is een retargeting campagne?

Met een retargeting campagne kan je bezoekers van je site als doelgroep gebruiken voor je advertenties op Facebook en Instagram. Super handig, want deze mensen hebben al interesse getoond in jouw aanbod en zijn een stap dichter bij conversie. Vaak hebben wij meerdere advertenties of touchpoints nodig voordat iemand converteert. Wanneer je hier al mee bezig bent heb je een Facebook Pixel op je website geïnstalleerd. Deze code die is toegevoegd aan je website zorgt ervoor dat Facebook kan zien wie er op je website is geweest en die doelgroep kan gebruiken voor een retargeting campagne.


Zo heb je je FB ads binnen 1 minuut verbeterd.

Je kan je Facebook Pixel zo aanpassen, dat deze pas fired na bijvoorbeeld 15 of 30 seconden.

Zo bouw je een retargeting audience op met alleen bezoekers die echt interesse getoond hebben. Dit maakt je campagne veel succesvoller.


Hoe doe je dit? Je vervangt binnen 1 minuut je huidige pixel code met de nieuwe code in bijvoorbeeld Google Tag Manager en je bent ready to go!



Zo ziet jouw huidige pixel code eruit:


<!-- Facebook Pixel Code -->


<script>


!function(f,b,e,v,n,t,s)

{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?

n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};

if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';

n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;

t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];

s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script',

'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');


fbq('init', '******');

fbq('track', 'PageView');


</script>


<!-- End Facebook Pixel Code -->


Dit is de nieuwe code die je kan gebruiken:


<!-- Facebook Pixel Code -->


<script>


setTimeout(function() {


!function(f,b,e,v,n,t,s)

{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?

n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};

if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';

n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;

t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];

s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script',

'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');


fbq('init', '******');


var seconds = 10;

setTimeout(function() {

fbq('track', 'PageView');

}, seconds * 1000);


</script>


<!-- End Facebook Pixel Code -->



Let op: je moet nog wel ****** vervangen voor je Pixel ID.

Gebruik het aantal seconden waarvan jij denkt dat je gebruikers geïnteresseerd zullen zijn. Gebruik bijvoorbeeld 15 of 30 seconden door dit kleine stukje van de code aan te passen:

var seconds = 15;

of

var seconds = 30;


Of haal meer uit je Facebook events

De regels kan je ook gebruiken om andere Facebook events te vertragen, zoals ViewContent. Met dit event kan je een retargeting audience opbouwen van mensen die interesse getoond hebben in belangrijke pagina's op je website. In dit geval ziet de code in Google Tag Manager er als volgt uit:


<script>

var seconds = 10;

setTimeout(function() {

fbq('track', 'ViewContent');

}, seconds * 1000);


</script>